Den 18 mars släpps Nordens största studie om digital handel B2B

För tredje året i rad har vi genomfört vår undersökning om e-handel mellan företag - "Svensk B2B-handel 2018". Med 599 respondenter är detta Nordens största undersökning om hur företag gör affärer i de digitala kanalerna.

Tack vare vårt stora svarsunderlag kan vi som första studie bryta ner våra siffror på bransch och storlek för att påvisa de skillnader som finns. Vi visade redan i förra årets studie att små bolag ligger betydligt efter de stora i andelen som säljer digitalt, men vilka säljer egentligen mest?

B2B och externa marknadsplatser – ”hotet från Amazon”

I årets studie gör vi en djupdykning i B2B-företagens syn på att sälja via andra kanaler än sina egna, i detta fall externa marknadsplatser som Amazon. Vilka marknadsplatser säljer företagen ifrån idag och vilken är den de flesta utvärderar för framtiden?

Årets studie har gjorts i samarbete med Svensk Digital Handel och B2B-byrån Hägvall&Sjöman. Rapporten släpps den 18 mars men då våra lunchseminarier snabbt blir fullbokade är det säkrast att boka din plats redan idag.


STOCKHOLM 18/3roadshow_boka2.png

Tid: 11.30-13 | Plats: Scandic Grand Central, Kungsgatan 70

JÖNKÖPING 19/3

Tid: 11.30-13 | Plats: Kulturhuset Spira, Kulturgatan 3

GÖTEBORG 20/3

Tid: 11.30-13 | Plats: Clarion Post, Drottningtorget

Alla lunchseminarier är kostnadsfria.

 



Agenda B2B-lunch B2Blunchblank.jpg

 

11.30 Lättare mingellunch
12.00 Insikter från årets undersökning
12.45 Kaffe & frågestund